نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2167
-
الف
+

دومین نمایشگاه کتاب و هنر در «کابل» برگزار شد

نمایشگاه کتاب و هنر برای یک هفته در کابل گشایش یافت.

نمایشگاه «کتاب و هنر» برای یک هفته روز چهارشنبه ۱۷ اسد(مرداد) در کابل گشایش یافت.

به گزارش آی فیلم 2 ، دومین نمایشگاه کتاب و هنر از سوی گروه هماهنگی بانوان فعال به همکاری سازمان کارگزاران دموکراسی برای یک هفته، روز چهارشنبه ۱۷ اسد(مرداد) در کابل گشایش یافت.

«عقیل‌شاه الیاسی» رئیس سازمان کارگزاران دموکراسی، در مراسم گشایش این نمایشگاه، کتاب را منبع اطلاعات و اطلاعات را ریشه تفکر دانست و گفت که کشور‌های جهان سوم به ویژه افغانستان در اندیشیدن، تجزیه و تحلیل خود مشکل دارد و به همین دلیل عقب مانده است.

آقای «الیاسی» افزود که در کشور‌های جهان سوم، میان فرهنگ مادی و معنوی تعادل وجود ندارد، یعنی در کشور‌های جهان سوم، بیش‌تر به تجمل‌گرایی ارزش قائل اند.

او هم‌چنان از نهاد‌های ذی‌دخل دولتی خواست که زمینه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را در مناطق دوردست کشور فراهم سازد تا دسترسی مردم به کتاب آسان شود.

در همین حال «اسدالله حکمت» نماینده انستیتیوت مسلم، در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب و هنر گفت: «کسانی از آینده درخشان برخوردار می‌شوند که کتاب مطالعه کنند.»

در عین حال «علی‌حسن طاها» نماینده مرکز زبان‌های خارجی فانوس در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت : «دین مقدس اسلام همه را به کتاب‌خوانی تشویق کرده است.»

آقای «طاها» افزود که در کشور تا دانشجویان را مجبور نسازی، مطالعه نمی‌کنند و این وضعیت خیلی نگران‌کننده است.»

او برگزاری هم‌چون نمایشگاه‌ها را برای نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی، موثر دانست.

فرهنگ نوشت: در نمایشگاه کتاب و هنر، بیش از هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است که در کنار کتاب، یک تعداد اثر‌های نقاشی نیز به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است که این نمایشگاه تا روز ۲۴ همین ماه ادامه دارد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر